~ SeMuanya unTuk anDa ~

Friday, October 30, 2009

Kenali Bachok

Jajahan Bachok  terletak dibahagian timur negri Kelantan .Ia disempadani oleh laut China Selatan dibahagian timurnya, Jajahan Kota Bharu di utara dan Jajahan Pasir Puteh dibahgaian selatan. Letaknya lebih kurang 25 Km dari bandar Kota Bharu.Tanaman utama bagi Jajahan ini ialah  tembakau ,sayuran ,kelapa dan tanaman jangka pendek yang lain seperti tembikai,labu,keledek dan jagung. Keluasan kawasan pertanian adalah kira-kira  73,662 ha (Data  UPEN 2000)  .Penduduk  Jajahan  Bachok  berjumlah  111,040 (Banci tahun 2000) .Jajahan  Bachok meliputi kawasan seluas f 279 Km persegi.


Ok.. dh tau kat mane Bachok.....skrg jom kite tengok ape yg ada kat sane....






                                          Ada pantai yg x kurang cantiknya....






     yg ni namenya "Remis"....sedap kalo msk pedas...hehehe


 kat sini ada jugak perkampungan nelayan......nk rase naik bot jom la....


ni tmpat kalo korang nk bersantai smbil tgk pemandangan laut




Ok la stkat itu saje yang dapat aku nukilkan pasal tmpat aku ni.....kalo korang nk tau lebih lanjut lagi.... hah pegi la sendiri.......hehehe    Click Me~     Click Me~







3 comments:

FiNa said...

Assalamualaikum...

Rasa macam best je pantai ni.. insyaAllah kalau sempat nak pegi jugak la.. huhuhuu...

uih, banyaknye remis! mmg jenuh la nak mengorek untuk dapatkan remis banyak camtu.. huhuhu

terima kasih kerana singgah ke blog saya...
(^_^)v

nuRRul syafi_iZZan said...

waaaa..ajak la kiteorg jalan2 disana..rombongan klas

Anonymous said...

isyaallah....tengok la next year

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails